Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Projekthét

Egy tankockás faliújságot hoztunk létre, és áttekintettük, hogy mire használjuk az internetet. Előkerült sajnos olyan dolog is, hogy néhányan használnak olyan közösségi oldalt, amihez még az életkoruk alapján nincs jogosultságuk.

https://learningapps.org/display?v=pkwrgyt4t19

A projekt bevezetése előtt a szülőket tájékoztattuk a témáról, és a projekt tartalmáról. Segítségképpen kértük, hogy a záró napra a gyerekek otthonról elhozhassák okostelefonjukat, tabletjüket.

Ezek után kezdődött a közös munka. A munkaformákat a sokszínűség jellemezte. Csoporttevékenységeket végeztünk. 7db 4 fős csoportban tevékenykedtek a gyerekek kooperatív munkában. Minden csoportban megosztoztak a következő feladatokon: eszközfelelős, feladatmester, csendfelelős, szószóló, illetve időfigyelő, segítő. Minden óra végén újraoszthatták a feladatköröket, ha úgy látták, hogy valaki nem volt alkalmas a szerepkörének betöltésére. Matematika és magyar órákon különböző játékos feladatokat kaptak a csoportok. A munka során figyelniük kellett egymásra, az összhangra, el kellett fogadniuk egymás véleményét, ha kellett meggyőzték egymást.

A számítógép és az internet történetét olvasásórán dolgoztuk fel. Gyűjtőmunka volt, a @ jel másországokban való elnevezése. Ehhez egy állat és ország párosító tankockát készítettünk.Rajzórán számítógépes/ nternetes szimbólumokból készítettünk kártyákat. Olyan ikonokat rajzoltak le, amelyeket használnak. Ezekből késízettek pályát a blue bot robotnak,  és találtak ki egymásnak feladatokat a csoportok.  Egy másik órán a csoportoknak egy feladatlapot kellett megoldani:

 

Matematika órára a fiúk Kahoot! nevű programmal kvízt állítottakk össze a lányoknak. Téma a mértékegységek, műveleti sorrend volt. Környezetismeret órán az interneten kellett böngészni. Egy feladatlap kérdéseire keresték a választ az internet segítségével. Az elefánt, a teknős és zsiráf megismerése volt a cél. Fontps volt, hogy amunkát megosszák egymás között, mert időre ment a keresés. Az idő letelte után ellenőriztük, értékeltük a munkát. Az Animal 4D + applikáció segítségével 4 dimenzióban keltettük életre az említett állatokat. A végén ismét egy Kahoot kvízzel teszteltük, hogy ki mire emlékszik az órán tanultakból. Etikaórán kisfilmeket néztünk a biztonságos internethasználattal kapcsolatban. Ezt beszélgetések követték.

Fogalmazásórán hírt, értesítést és üzenetet fogaémaztak meg a digitalis témahéttel kapcsolatban.

Nyeévtanórán Tankockákat késíztettünk és oldottunk meg a felszólító móddal kapcsolatban.

Zárásként egy weboldalban gyűjtöttük össze a tapasztalatainkat. Az oldalhoz vezető linket egy QR kódban kapták meg a gyerekek.